loading...

نوشته های مفید و کاربردی

در ایران چندین نوع مدرسه وجود دارد. از جمله این مدارس می توان مدارس دولتی، غیردولتی، شهید، نمونه دولتی و مدارس تیزهوشان را برشمرد. مدارس تیزهوشان برای افراد تیزهوشی هستند که توانایی بیشتری در کسب مط

در ایران چندین نوع مدرسه وجود دارد. از جمله این مدارس می توان مدارس دولتی، غیردولتی، شهید، نمونه دولتی و مدارس تیزهوشان را برشمرد. مدارس تیزهوشان برای افراد تیزهوشی هستند که توانایی بیشتری در کسب مطالب آموزشی دارند. دانش آموزان برای پذیرش در این مدارس باید در آزمون تیزهوشان شرکت کنند و در صورت قبولی در نتایج تیزهوشان می توانند در پایه هفتم یا دهم در مدارس تحصیل کنند. در هر استان مدارس تیزهوشان وجود دارد که فرد پس از گذراندن امتحانات ویژه این مدارس در یکی از آنها آموزش می بیند.
هدف از ایجاد مدارس تیزهوشان استعدادیابی و پرورش توانایی های خلاق دانش آموزان با هوش بالا است تا آینده این استعدادها روشن باشد. مدارس تیزهوش معمولاً از پتانسیل کامل دانش آموز استفاده می کنند و بر یادگیری عمیق مفاهیم دوره تمرکز می کنند. تفاوت مدارس تیزهوشان با سایر مدارس هدف و نوع آموزش این مدارس است. مدارس به اصطلاح تیزهوشان آموزش عالی را ارائه می دهند که افراد را قادر می سازد در دروس مختلف برتری پیدا کنند و این مدارس توسط معلمان با تجربه و نمونه تدریس می شوند. هر ساله ثبت نام و آزمون تیزهوشان انجام می شود که پس از انتشار نتایج استعدادهای درخشان در سایت، دانش آموزان مستعدی که بیش از دیگران زحمت کشیده اند وارد این مدارس می شوند.
شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان
همانطور که گفته شد برای ثبت نام در مدارس تیزهوشان ابتدا باید در آزمون تیزهوشان شرکت کرده و قبول شوید. برای شرکت در این آزمون ها باید با توجه به مقطع تحصیلی خود وارد یکی از وب سایت های ذکر شده شوید و با کد ملی و رمز عبور وارد سامانه شوید و مبلغ مشخص شده را پرداخت کنید. پس از گذراندن این مرحله از داشبورد کاربری خود در وب سایت مورد نظر، می توانید کارت جلسه را دریافت کرده و آن را چاپ کنید.
در مرحله اول پس از قبولی در آزمون، نتایج دانش آموزان در صفحه مربوطه ارائه می شود. دانش آموز در صورت کسب نمره قبولی می تواند برای ثبت نام در این مدارس اقدام کند. برای پیگیری آخرین اخبار و اطلاعیه ها می توانید به سایت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مراجعه کنید. برای آشنایی با شرایط ثبت نام پایه ششم به هفتم مدارس تیزهوشان می توانید به سایت hoosh.medu.ir و برای آشنایی با شرایط ثبت نام تیزهوشان پایه نهم به دهم می توانید به سایت azmoon.medu.ir نیز مراجعه کنید. .
برای آزمون استعدادیابی ثبت نام کنید
شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان پایه ششم تا هفتم
فقط افراد دارای تابعیت ایرانی پذیرفته می شوند.
در تمام دروس پایه پنجم و ششم نمرات بسیار خوبی کسب کنید
مدرسه باید در محل زندگی دانش آموز واقع شود.
منطقه امتحان با منطقه ای که دانش آموز در آن زندگی می کند تعیین می شود.
این مدارس خوابگاه ندارند.
در مدارس شهری برای کودکان تیزهوش، دانش آموزان باید 50 درصد شهریه را بپردازند.
شرایط ثبت نام 9-10 مدرسه مجهز
شرایط پذیرش در مقطع متوسطه دوم در مدارس تیزهوشان دقیقاً مانند شرایط پذیرش در مقطع متوسطه اول می باشد.
تابعیت ایرانی بگیرید
در کلاس هشتم معدل بالاتر از 19 کسب کنید
دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان در مقطع متوسطه اول تحصیل می کنند نیازی به شرکت در آزمون ندارند. با این حال، آنها باید شرایط و نمره متوسط ​​را برآورده کنند.
مدرسه مورد نظر باید در محل سکونت دانش آموز واقع شود.
امکان تغییر رشته در سال اول وجود ندارد.
محل برگزاری آزمون با توجه به محل سکونت دانش آموز تعیین می شود.
دانش آموزان باید 50 درصد شهریه مدارس تیزهوشان در شهرستان ها را بپردازند.
نحوه مشاهده اطلاعیه جایزه ویژه ششم تا هفتم
دانش آموزان کلاس ششم شرکت کننده در آزمون پراتیبها ششم تا هفتم می توانند برای بررسی نتیجه آزمون تیزهوشان به سامانه pada.medu.ir مراجعه کنند. در صفحه اول پس از ورود به سامانه نتایج تیزهوشان از منوی سمت راست گزینه اعلام نتیجه تیزهوشان را انتخاب کنید. پس از گذراندن این دو مرحله باید نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مشخص شده وارد کنید. نام کاربری، کد ملی دانشجویی و رمز عبور برای هر فرد متفاوت است.
چگونه می توانم یک تبلیغ با نتایج هدیه 9 تا 10 را ببینم؟
داوطلبان آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرکت کننده در آزمون تیزهوشان می توانند در زمان مقرر به سایت at.medu.ir مراجعه و نتایج منتشر شده را دریافت کنند. پس از ورود به سایت در صفحه اول پس از انتخاب گزینه انتشار نتایج باید کد ملی و رمز عبور را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات در ستون «وضعیت پذیرش»، والدین می توانند ببینند که آیا نام فرزندشان در میان اسامی پذیرفته شدگان درج شده است یا خیر. در ستون «محل پذیرش» آدرس مدرسه تیزهوشان محل پذیرش فرزندتان نیز درج شده است.
آخرین کلمه
یکی از انواع مدارس تأسیس شده در ایران، مدارس تیزهوشان است. هدف از تأسیس این مدارس کشف و پرورش استعدادهای واقعی ایران زمین است. این مدارس برای دانش آموزانی است که توانایی یادگیری و ذخیره اطلاعات بیشتری را دارند و یا می توان گفت ظرفیت ذهنی بیشتری دارند. اساسی ترین تفاوت این مدارس با مدارس دیگر روش تدریس آنهاست. در این مدارس، معلمان مجرب و ممتاز، مفاهیم و مفاهیم برنامه درسی را با عمق بیشتری نسبت به دروس تک پایه تدریس می کنند.
برای تحصیل در این مدرسه باید در آزمون ورودی تیزهوشان شرکت کنید و در صورت قبولی می توانید در این مدرسه ثبت نام کرده و شروع به تحصیل کنید. این آزمون هنگام ورود به پایه های ششم تا هفتم و نهم تا دهم برگزار می شود. دانش آموزانی که در مقطع متوسطه اول در این مدارس تحصیل می کنند نیازی به شرکت در آزمون دوره دوم متوسطه ندارند و در صورت کسب قبولی می توانند به مرحله بعد راه یابند. برای مشاهده نتایج تیزهوشان می توانید در زمان توافق شده به سایت مربوطه مراجعه نمایید. برای ثبت نام در این مدارس پیش نیازهایی از جمله تابعیت ایرانی، انتخاب مدرسه در منطقه مسکونی، کسب معدل بالای پایه قبل و ... وجود دارد که اکثر دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می کنند آمادگی بهتری برای شرکت در آزمون ورودی دارند و معمولاً در کنکور نمره خوبی می گیرند و به راحتی می توانند در بهترین دانشگاه ها درس بخوانند.
علی بازدید : 8 دوشنبه 18 مهر 1401 زمان : 11:12 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 33
  • بازدید کلی : 316