loading...

نوشته های مفید و کاربردی

مزیت مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس دولتی عادی و نمونه در سال 1401-1402 چیست؟ اگر قصد انتخاب بهترین مدرسه را دارید، توصیه می کنیم این مقاله را با دقت مطالعه کنید و مدرسه تیزهوشان را در نزدیکی محل زندگ

مزیت مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس دولتی عادی و نمونه در سال 1401-1402 چیست؟ اگر قصد انتخاب بهترین مدرسه را دارید، توصیه می کنیم این مقاله را با دقت مطالعه کنید و مدرسه تیزهوشان را در نزدیکی محل زندگی خود انتخاب کنید، با مواد آموزشی و کارگاهی که بهترین کار را دارد، با شماره تلفن های ارائه شده در سایت خبرینو تماس بگیرید.
مدارس تیزهوشان مدارسی هستند که با هدف کسب مهارت های منحصر به فرد و پیشرفته و ارائه طیف وسیعی از منابع به دانش آموزان خود تأسیس می شوند. پذیرش دانشجو در آزمون تیزهوشان یا سمپاد بدون توجه به معدل دوره های قبلی و بر اساس نمرات کسب شده در آزمون انجام می شود.
مدارس سمپاد یا تیزهوشان در دهه های اخیر به موفقیت های زیادی دست یافته اند و در بین مردم بسیار محبوب هستند. امروزه امکانات مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس عادی بیشتر است و به همین دلیل بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کنند، باید از مدارس و امکانات استعدادهای درخشان برای پیشرفت آنها استفاده کرد.
یکی از مهم ترین ویژگی های مدارس تیزهوشان این است که علاوه بر گزینش دانش آموزان، معلمان و کادر اداری نیز انتخاب می شوند. در واقع معلمانی با مهارت های تحصیلی بالاتر و تجربه تدریس بالا معمولا در این مدارس مشغول به کار هستند. در بیشتر موارد، این معلمان افرادی هستند که تدریس خصوصی امتحانات ریاضی و تقویت زیادی را در خارج از مدرسه انجام می دهند، به طوری که دانش آموزان هنگام مطالعه در کلاس های مدرسه این افراد توصیه های زیادی دریافت می کنند و نیازی به شرکت در آنها نیست. کلاس های تقویتی بیرون از مدرسه او را پیدا نمی کنند. در طول تحصیل در مقاطع مختلف مدارس تیزهوشان، سالانه دو آزمون سراسری پیشرفت تحصیلی برای دانش آموزان مدارس تیزهوشان سراسر کشور برگزار می شود که تاثیر زیادی در تعیین پیشرفت دانش آموزان دارد. دانش آموزان به مدت طولانی پاسخ دادن به سوالات چهارگزینه ای را یاد می گیرند و پس از اعلام نتایج آزمون، دقیقاً یاد می گیرند که در کدام دروس ضعیف و در کدام درس قوی هستند. این ارزیابی به دانش آموزان کمک می کند تا مطالعه خود را به طور مناسب تری برنامه ریزی کنند.
برخی از ویژگی های دبیرستان ها
در مدارس تیزهوشان نیز مانند سایر مدارس، ساعات تدریس 30 ساعت در هفته است.
مدارس تیشوشان علاوه بر آموزش، در زمینه انتشار کتاب های تکمیلی دروس ریاضی، ادبیات و علوم نیز فعال هستند.
در طول سال تحصیلی دانش آموزان این مدرسه سمپاد از سراسر کشور در دو آزمون پیشرفت تحصیلی شرکت کردند.
دانش آموزان برای تحصیل در این مدارس انتخاب می شوند.
کادر اداری و آموزشی نیز انتخاب می شوند.
از نظر مالی خودکفا هستند.
مدارس تیزهوشان چه مزایایی دارند؟
ویژگی ها و مزایای مدارس تیزهوشان باعث شده این مدارس با مدارس عادی و حتی مدارس نمونه دولتی متفاوت باشند. در این بخش به مزایای مدارس برای تیزهوشان پرداختیم:
- مدارس تیزهوشان از امکانات بیشتر و بهتری نسبت به مدارس عادی و حتی نمونه برخوردارند
- استفاده از معلمان نمونه و مجرب
- تجهیز به تجهیزات آزمایشگاهی برای تسلط بر درس
دانش آموزان تیزهوش (چون برای ورود به مدرسه تیزهوشان باید امتحان ورودی بدهند و همه دانش آموزان نمی توانند وارد شوند به جز آنهایی که سخت کار می کنند و خوب درس می خوانند) و المپیادهای علمی (امروزه می بینیم که بسیاری از پذیرفته شدگان کنکور هستند. فارغ التحصیلان مدارس با استعدادهای برجسته
بسیاری از مادران و پدران می خواهند بدانند که برای موفقیت فرزندشان در آزمون ورودی مدارس هوشمند و مدل دولتی چه باید بکنند. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که متوجه شویم آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و گزینش نمونه دولتی از نظر تعداد شرکت کننده نمی تواند کمتر و دشوارتر از کنکور سراسری باشد.
بنابراین لازم است والدین از این پس به فکر موفقیت فرزند خود باشند و کار را برای روزها و ماه های آخر رها نکنند. بدون شک مهمترین سوال و دغدغه والدین «برنامه ریزی» برای فرزندشان است. آزمون های برنامه ای کانون در کنار برنامه آزمون استراتژیک می تواند مهمترین ابزار موفقیت دانش آموزان باشد. مرکز به غیر از تدریس و برنامه درسی برای هدف دیگری جز موفقیت دانش آموزان در کنکور تلاش نمی کند.
آزمون استعدادهای تدریس خصوصی هفتم و دهم 1401-1402
پیشنهاد می کنیم برای آمادگی در آزمون تیزهوشان از راهنمایی های مشاور تحصیلی خود استفاده کنید. در این مقاله شماره تلفن کارشناسان تحصیلی جهت مشاوره شرکت در آزمون های هدیه هفتم و دهم قرار داده شده است.
اگر شما هم از جمله دانش آموزانی هستید که می خواهید در کنکور شایسته شرکت کنید، به شما توصیه می کنیم به نکات زیر توجه کنید:
* از امروز شروع به یادگیری کنید تا رقیب خود را شکست دهید. کسانی که از فردا شروع می کنند یک روز عقب هستند.
* اعتماد به نفس داشته باشید. همه ما می توانیم استعدادهای بزرگی باشیم، همه ما اطلاعاتی در مورد استعدادها و تمایل به پیشرفت داریم، تفاوت ما در سطح تلاش ماست، پس سعی کنید با اعتماد به نفس موفق شوید.
* با هدف تلاش کنید اگر هدف خاصی دارید (قبول شدن در آزمون درآمد هدیه) تلاش شما چند برابر می شود و خستگی ناپذیر می شوید.
* به علوم و ریاضیات توجه ویژه ای داشته باشید، این دو درس می توانند نتیجه آزمون را به نفع شما تغییر دهند. تعادل ریاضی و علوم خود را با بیش از 7000 امتیاز تست کنید.
علی بازدید : 8 یکشنبه 10 مهر 1401 زمان : 12:45 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 43
  • بازدید کلی : 326