loading...

نوشته های مفید و کاربردی

روشی واقعی برای یادگیری برای افراد با استعدادمشکل نحوه تحصیل برای پذیرش در مدارس ارزنده را باید علمی دید. در آینده با ما همراه باشید.برنامه ریزی برای پذیرش در مدارس تیزهوشان از اهمیت ویژه ای برخوردار

روشی واقعی برای یادگیری برای افراد با استعداد
مشکل نحوه تحصیل برای پذیرش در مدارس ارزنده را باید علمی دید. در آینده با ما همراه باشید.
برنامه ریزی برای پذیرش در مدارس تیزهوشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر می خواهید بدانید که چگونه در سمپاد قبول می شوید؟ باید گفت برنامه ریزی یکی از مهم ترین نکات قبولی در آزمون سمپاد یا تی شوشان است. باید بتوانید زمان آزمون را طوری مدیریت کنید که به تمام سوالات پاسخ دهید. موارد زیر را فراموش نکنید:
مدرسه ای که در آن شرکت می کنید بسیار مهم است. اگر مدرسه شما سطح تمرین بالایی داشته باشد، قبولی در امتحان برای شما راحت تر خواهد بود زیرا معلم امتیازات زیادی را در کلاس کسب می کند.
بهتر است یک برنامه کوتاه مدت یا هفتگی و بر اساس آن برنامه بلند مدت یا سالانه برای مطالعه داشته باشید.
یادداشت نکات مهم در کلاس و در طول تحصیل به شما کمک می کند مطالب را بهتر به خاطر بسپارید.
مرور درس های قبلی در زمان مشخصی مثلا در آخر هفته به شما کمک می کند مطالب قبلی را فراموش نکنید.
برای برنامه ریزی و درک بهتر دروس از مربیان و معلمان با تجربه خود کمک بگیرید.
ثبت نام در آزمون دبیرستان
درخواست آزمون مدارس تیزهوشان
نحوه مطالعه ریاضی:
ریاضیات شامل نمادها، فرمول ها، روش های خاص و کتاب های درسی به ظاهر دشوار و بسیاری از کلمات و عبارات منحصر به فرد است. بنابراین، استفاده از مهارت های مطالعه که مختص ریاضیات است، مهم است.

بیشتر بخوانید : ثبت نام تیزهوشان


شما نمی توانید ریاضی را با خواندن و گوش دادن یاد بگیرید. بخش بزرگی از یادگیری ریاضی به فعال بودن بستگی دارد. این بدان معنی است که شما باید تمام کارهای ریاضی خود را کامل کنید. یادگیری نحوه استفاده از فرم ها و تکنیک ها مهم است.
ریاضیات یک موضوع پیوسته است. آنچه در یک روز داده می شود بر اساس آموخته های روز قبل است. وقتی عقب می افتی، سخت است که دوباره به عقب برسی. آمادگی برای امتحان، آن هم در آخرین لحظه، به شما کمکی نمی کند. شما باید در تمام کلاس ها شرکت کنید و مراحل معلم خود را دنبال کنید.
ریاضیات یک درس پیچیده است که پیچیده تر می شود. ممکن است نیاز داشته باشید که زمان بیشتری را نسبت به سایر دروس به ریاضی اختصاص دهید.
سعی نکنید راه خود را از طریق ریاضی نجات دهید. فرمول ها و روش های زیادی در ریاضیات وجود دارد. سعی کنید به روش های اصلی تسلط داشته باشید. این مقدار اطلاعاتی را که باید به خاطر بسپارید کاهش می دهد.
هنگامی که روشی را برای حل یک مسئله یاد می گیرید، اغلب می توانید از همان روش برای مشکلات دیگر استفاده کنید. هنگامی که با مشکل جدیدی روبرو می شوید، سعی کنید دانش قبلی خود را در مورد مشکل جدید به کار ببرید.
واژگان ریاضی را یاد بگیرید. کلمه ای که معمولاً در ریاضیات استفاده می شود وقتی در موضوعات غیر ریاضی به کار می رود معنای متفاوتی دارد. کلمات جدید و اصطلاحات ریاضی و معانی ریاضی را به بخش های خاصی از دفترچه یادداشت خود اضافه کنید.
ریاضیات موضوعی است که بسیاری از دانش آموزان را نگران کرده است. اعتماد به نفس می تواند اضطراب شما را کاهش دهد. روش هایی که ما برای یادگیری ریاضی توصیه می کنیم می تواند به شما در موفقیت در ریاضی کمک کند. اگر متوجه شدید که بیش از آنچه نیاز دارید به راه حل نیاز دارید، کمک بگیرید و تلاش بیشتری کنید.
روش های مطالعه کاربردی برای پذیرش در مدارس تیزهوشان
برنامه ریزی هفتگی: به یاد داشته باشید، هرگز برنامه بلندمدت ننویسید، چه آزمایشی باشد و چه برنامه ریزی برای مدرسه. به گفته مشاور، یک هفته بهترین دوره برای برنامه ریزی است.
اهمیت مدرسه: حتی اگر فکر می کنید که سطح دانش آموزان در مدرسه پایین است، بهترین مکان برای یادگیری، مدرسه و زبان معلم است و پس از بازگشت به خانه، حتما دروس را هر روز در همان روز بخوانید. ، زیرا با این روش، درس هایی که می خوانید در حافظه بلند مدت شما ذخیره می شود.
نحوه ثبت نام و ورود به مدارس تیزهوشان
چگونه می توان ثبت نام کرد و به یک مدرسه استعدادهای درخشان دسترسی پیدا کرد؟
یادداشت برداری کنید: در حین مطالعه دروس و کتاب های درسی، نکات مهم و مهم را یادداشت کنید و هر چند روز یک بار آن ها را بازخوانی کنید تا خاطره انگیزتر شوند و به یاد داشته باشید که زمان کافی برای خواندن کل دوره ندارید. دوباره کلاس را مرور کنید. .
دروس و نمرات را مرور کنید: یک روز (مانند تعطیلات آخر هفته) را به مرور نکاتی که در برنامه هفتگی خود بیان کرده اید اختصاص دهید.
تست: هر از گاهی سوالات تستی را از کتاب های درسی انتخاب کنید یا در تست های تستی شرکت کنید. از آنجایی که تا به حال در مدرسه فقط تست تشریحی داده اید، باید با نحوه نزدیک شدن به آزمون نیز آشنا شوید تا در طول آزمون وقتتان کم نشود.
چه کسانی به عنوان تیزهوش پذیرفته می شوند؟
دانش آموزان برای قبولی در مدارس تیزهوشان باید درست و اصولی باشند. ابتدا متن کتاب های درسی خود را با دقت مطالعه کرده و برای موفقیت بیشتر متن های مربوطه را حل کنند. دروس علوم و ریاضی دو درس مهم با ضریب بالا در آزمون استعداد هستند. تسلط معلمان بر روش های نوین تدریس و استفاده از روش های فعال به دانش آموزان کمک می کند تا درس را بهتر یاد بگیرند.
دانش آموزان پس از خواندن باید تمرین های هر درس را حل کنند. برای درک بهتر مطالب برای دانش آموزان از خواندن، حل تمرین و سوالات مربوط به دروس و استفاده از روش های فعال استفاده می شود. همچنین، دانش‌آموزان می‌توانند برای تکنیک‌ها و مواد بهتر آزمون، تدریس خصوصی دریافت کنند. برای گرفتن نتیجه بهتر است در آزمون موفق باشید و نمونه سوالات دروس فارسی و دینی برای پذیرش در تیشوشان را حل کنید.
روش های آزمون عملی برای قبولی در آزمون استعداد
در آزمون ها و تست ها اگر جواب قسمت هایی از سوالات را بدانیم می توانیم با استفاده از مهارت تست زنی پاسخ بقیه تست ها را پیدا کنیم.
مشکلی که بسیاری از دانش آموزان در امتحانات با آن مواجه هستند کمبود وقت است.
3 نوع مشکل که در امتحانات بسیار مشکل ساز است
مدیریت زمان
تکنیک اشتباه در حدس زدن پاسخ درست
اشتباهات ناخواسته مثل بی احتیاطی است!
اگر در حل تست بین دو گزینه ای شک دارید، به هیچ عنوان از این تست رد نشوید. زیرا انتخاب 50 درصد درست است.
اگر در یک آزمون دو گزینه متضاد و متضاد وجود داشته باشد، احتمال 80 درصد پاسخ در یکی از این دو گزینه وجود دارد.
اگر دو گزینه معنی یکسانی دارند یا هر دو معنای یکسانی دارند، بررسی کنید که پاسخ هیچ یک از دو گزینه نباشد.
اگر در سوالات امتحانی دروسی مانند ریاضی، فیزیک و شیمی وجود داشته باشد که دارای مشکلات زیادی است، معمولاً نیازی به راه حل های طولانی نیست.
بنابراین در هنگام حل چنین سوالاتی، اگر به راه حل های طولانی می پردازید، متوجه شوید که از گزینه مناسب غافل شده اید.
چون از سوالات با راه حل طولانی در قالب سوالات کنکور استفاده نمی کنند.
برای هر موضوع در زمان صرفه جویی کنید.
به عنوان مثال، 5 دقیقه در ریاضیات صرفه جویی کنید تا در پایان امتحان به این موضوع بپردازید
و در پایان از زمان صرفه جویی شده برای سوالاتی که ضربدر می گذارید استفاده کنید.

علی بازدید : 4 چهارشنبه 27 مهر 1401 زمان : 11:21 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 50
  • بازدید کلی : 333